Duurzaam ondernemen
Onze verantwoordelijkheid op het gebied van duurzaamheid gaat verder dan het milieu. Duurzaam betekent ook veilig, eerlijk en transparant. Duurzaam ondernemen is geen doel op zichzelf, maar de weg naar een leefbaar klimaat. Met voldoende natuurlijke bronnen voor iedereen en een maatschappij waarin mensen- en dierenrechten nageleefd worden en welzijn eerlijk verdeeld is.
Wij werken hard om deze visie te realiseren en er is nog veel te doen. Wij geloven dat de online verkoop een grote rol kunnen spelen om de supply chain te verduurzamen. Ondanks het feit dat wij nauwelijks zelf produceren, maken wij nu al duidelijke stappen. Zo hebben we duidelijke doestellingen ten aanzien van een duurzame keten voor onze eigen productie en voor de merken die wij voeren. Dit vormt een integraal onderdeel van ons inkoopproces. Wij werken hard om betere opties te bieden aan onze gasten, onze operations focussen op minder impact en wij geven terug aan de maatschappij met als doel om positieve sociale impact te creëren. Wij noemen dit Verantwoordelijk Retail en deze strategie kent 4 pijlers
Ons duurzaamheidsbeleid richt zich op vier pijlers:
- het product
- het milieu
- de mens
- positieve verandering